نرم افزار کاما CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت فروش کاما-CRM

نرم افزار کاما CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت فروش کاما-CRM

در این وبلاگ سعی می کنیم به توضیح مختصری در مورد نرم افزار کاما-CRM بپردازیم از ابتدای دموی رایگان نرم افزار تا کار با نرم افزار و خرید

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

همه چیز در مورد نرم افزار CRM

 

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM ترکیبی از تمرین، استراتژی و تکنولوژی است که شرکت ها به منظور آنالیز تعاملات و اطلاعات مشتری در چرخه ارتباط با مشتری به منظور ارتباط بهینه با مشتری و فروش بیشتر از آن استفاده می کنند.

 

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات مشتری را از چندین کانال مختلف یا نقاط ارتباطی مشتری و شرکت یا کسب و کار بررسی می کند همانند آنالیز اطلاعات ارتباط تلفنی، وب سایت، چت یا گفتگوی آنلاین، ایمیل و دیگر ابزارهای کسب و کار و همچنین اطلاعات شبکه های اجتماعی.

سیستم CRM همچنین می تواند یک شمای کلی از شما به مشتریانتان بدهد، اطلاعاتی از قبیل تاریخچه شرکت، اطلاعات اشخاص و همچنین خرید و فروش و تعاملات شما با مشتریان دیگر.

 

اجزاء CRM

 

در سطح ابتدایی نرم افزار CRM اطلاعات و اسناد مشتریان را به یک پایگاه داده یکتا متصل می کند تا کاربران کسب و کار بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند و بتوانند وظایف فروش و بازاریابی خود را مدیریت کنند.

 

در طول گذر زمان از ابتدای ساخت نرم افزار CRM قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است که آن را مفیدتر و کار با آن را آسانتر ساخته است. برخی از این قابلیت ها به صورت اتوماتیک اطلاعات را از ایمیل، تلفن، شبکه های اجتماعی واکشی کرده و در اختیار سیستم قرار می دهند. همچنین برخی از این قابلیت ها نظیر تقویم کاری، وظایف، هشدارها و .... به کاربران اجازه عملکرد بهتر و بهره وری فروش و بازاریابی براساس اطلاعات ورودی به سیستم را می دهند.

 

اتوماسیون بازاریابی:

 

نرم افزار CRM می تواند اتوماسیون بازاریابی را برای کاربران آسانتر سازد به این ترتیب که کارهای تکراری را به صورت اتوماتیک انجام می دهد تا بهره وری در چرخه بازاریابی و فروش افزایش یابد. به عنوان مثال چشم انداز فروش می تواند به صورت پیش فرض وارد سیستم شود، به این ترتیب با ورود اطلاعات از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی با هدف تبدیل هر سرنخ به یک مشتری به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 

اتوماسیون خرید و فروش:

 

ابزارهای اتوماسیون فروش، تعاملات میان کسب و کار و مشتری را ترتیب می دهند و کارایی چرخه ی مشتری را به هدف فروش بیشتر راه اندازی می کنند.

 

اتوماسیون مرکز تماس:

 

این اتوماسیون برای کاهش جنبه های خسته کننده کارمندان مرکز تماس، اتوماسیون های تماس خودکار را ایجاد کرده است، که به صورت صوتی اطلاعات اولیه را در اختیار مشتری قرار می دهد. این ابزارها که به صورت اپلیکیشن هایی روی کامپیوترهای شخصی نصب و اجرا می شوند به منظور کاهش زمان تماس و ساده سازی فرآیندهای خدمات مشتری به اجرا درآمده اند.

 

تکنولوژی مکان یابی یا خدمات مبتنی بر مکان:

 

برخی از سیستم های CRM از فناوری های بازاریابی جغرافیایی که مشتریان را براساس موقعیت مکانی شناسایی می کنند تولید شده است. این فناوری از مکان یاب یا همان GPS برای مکان یابی و ارتباط با مشتریان یک منطقه خاص استفاده می کنند.  بسته به اینکه مدیر شبکه چشم انداز فروش را بر کدام منطقه برنامه ریزی کرده است، این اتوماسیون مشتریان بالقوه را جستجو و در اختیار کارشناسان بازاریابی و فروش قرار می دهد.

 

اتوماسیون گردش کار:

 

نرم افزار CRM با کاهش حجم کارهای معمول، به بهینه سازی فرآینده ها کمک می کنند تا کارشناسان بازاریابی و فروش بتوانند بر وظایف خود تمرکز کنند در جهت فروش بیشتر خلاقیت داشته باشند.

 

مدیریت فروش:

 

نرم افزار CRM به مدیر فروش کمک می کند تا تیم خود را در جریان فروش ردیابی کند به این ترتیب که ورودی ها را تجزیه و تحلیل می کند و برای یک فروش بهتر به مدیر فروش راهکار ارائه می دهد.

 

مدیریت منابع انسانی:

 

نرم افزار CRM به مدیران کمک می کنند تا عملکرد کارمندان خود را در شرکت و در جریان کار روزانه ردیابی کنند، اطلاعات تماس و عملکرد پرسنل شرکت را بررسی کنند و مدیریت منابع انسانی و نیروهای داخلی را بهتر مدیریت نمایند.

 

تجزیه و تحلیل:

 

نرم افزار CRM با هدف رضایتمندی بهتر مشتری اطلاعات و داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و با بررسی اطلاعات کارشناسان بازاریابی و تجزیه و تحلیل آنها نرخ رضایتمندی مشتری را افزایش می دهد.

 

AI یا هوش مصنوعی:

 

تکنولوژی هوش مصنوعی با هدف بهینه سازی وظایف تکراری و شناسایی الگوهای خرید مشتری برای پیش بینی رفتارهای مشتری در آینده ساخته و به بازار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری عرضه شد.

 

انواع تکنولوژی های CRM

 

چهار فروشنده ی اصلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در جهان، Salesforce، مایکروسافت، SAP و اوراکل هستند. این فروشندگان اغلب برای کسب و کارهای بزرگ انتخاب های خوبی هستند.

 

CRM مبتنی بر موقعیت مکانی:

 

در این نوع سیستم بار مسئولیت بر عهده مدیر مجموعه می باشد، به طوری که امنیت، نگهداری پایگاه داده ، اطلاعات شرکت و کاربران نرم افزار CRM را مدیر به عهده می گیرد. با این رویکرد شرکت به جای خرید سالانه اشتراک از ارائه دهندگان خدمات CRM، مجوز اولیه را خریداری می کند. این نرم افزار در سرورهای خود شرکت قرار می گیرد و به ازای هر کاربر هزینه ای پرداخت می گردد، همچنین در بروز رسانی ها نیز هزینه مورد نیاز برآورد می شود. در این روش فرآیند یکپارچه سازی اطلاعات شرکت ممکن است مستلزم صرف زمان باشد. شرکت هایی که نیازمند نرم افزارهای CRM پیچیده هستند از این نوع سیستم استفاده می کنند.

 

CRM مبتنی بر فضای ابری یا همان Cloud-CRM:

 

این نوع نرم افزار CRM را به عنوان SaaS نیز می شناسند که مخفف کلمات Software as a Service  می باشد و به معنای هر نرم افزار به عنوان یک سرویس می باشد. این سرویس یک سرویس خارجی روی یک شبکه است که و کارکنان از راه دور می توانند هر زمان لازم باشد به این سرویس از طریق اینترنت متصل شوند و از آن استفاده کنند، لزوم استفاده از این سرویس، شبکه اینترنت می باشد اما باوجود اینترنت این سرویس در هر زمان و در هر مکانی قابل دسترسی است. مسئولیت نگهداری از پایگاه داده و اطلاعات شرکت بر عهده ارائه دهنده سرویس می باشد. این سرویس به دلیل قابلیت دسترسی سریع و آسان برای شرکت هایی که تخصص و تکنولوژی محدودی دارند مناسب است.

 

بسیاری از شرکت های کوچک و یا متوسط این سیستم را به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه مورد توجه قرار می دهند، شرکت Salesforce نیز به عنوان یک شرکت بین المللی براساس اشتراک ماهیانه این تکنولوژی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

تنها نگرانی موجود برای شرکت هایی که از این سرویس استفاده می کنند امنیت اطلاعات است، زیرا این شرکت ها به طور فیزیکی اطلاعات خود را در اختیار ندارند و کنترلی بر اطلاعات خود ندارند. اگر ارائه دهندگان این سرویس دچار مشکل شود یا از نظر مدیریتی تغییراتی در آن ایجاد شود امکان به خطر افتادن اطلاعات برای شرکت های تحت پوشش این شرکت ها بوجود می آید.

 

در نهایت شاید از نظر هزینه، هزینه اشتراک سالیانه ای که شرکت ها پرداخت می کنند دغدغه مدیران باشد. زیرا هزینه اشتراک این سرویس ها نسبت به شرکت هایی که خود نرم افزار را در سرور خود نگهداری می کنند بیشتر باشد.

 

Open source CRM یا همان منبع باز:

 

نرم افزار CRM در حالت منبع باز، به صورتی است که سرس کد نویسی نرم افزار در اختیار عموم قرار دارد و شرکت برای دراختیار داشتن آن نرم افزار هزینه ای پرداخت نمی کند و بدون هیچ هزینه ای می تواند از نرم افزار CRM استفاده کند. در این حالت سفارشی کردن نرم افزار برعهده ی خود شرکت است. پلتفرمهایی مانند SugarCRM, OroCRM, SuiteCRM که از این روش استفاده می کنند در بسیاری موارد جایگزین سیستم عامل های اختصاصی مانند Salesforce و یا مایکروسافت و ... می گردند.

 


البته استفاده از هر یک از این نرم افزارها و سرویس ها بسته به سیاست و الزامات کسب و کار دارد و اهداف هر شرکت تعیین می کند که آن شرکت از چه پلتفرمی استفاده کند. همچنین هر یک از این نرم افزارها و سرویس ها هزینه های خاص خود را دارند.

 شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات صنوبر محصول جدید خود با عنوان نرم افزار کاما- CRM را به بازار عرضه کرده است، می توانید برای شروع و آشنایی بیشتر آن را از لینک فوق دانلود و نصب نمایید.


  • صنوبر صنوبر

باید ها و نباید های نصب لوله های UPVC

 


بایدها:

 

  • لوله و اتصالات را از یک تولید کننده تهیه کنید
  • لوله و اتصالات را مطابق راهنمای نصب تولید کننده و رعایت نکات ایمنی توصیه شده، نصب کنید
  • لوله و اتصالات را در بسته بندی خریداری شده نگهداری کنید و تا زمانی که به آنها نیاز پیدا نکرده اید، در یک مکان مناسب نگهداری کنید
  • برای نصب لوله و اتصالات UPVC از ابزار متناسب با این لوله ها استفاده کنید
  • برای نصب و راه اندازی لوله های با سایز بزرگتر از ۲ اینچ، طبق توصیه شرکت سازنده عمل کنید
  • قبل از نصب لوله و اتصالات با یک پارچه گرد و غبار آن را تمیز کنید
  • درصورت وجود هرگونه ترک در لوله، ۵/۲ سانتی متر از ترک فاصله بدهید و لوله را برش بزنید
  • برای ایجاد یک رابط لوله را به صورت عمودی قرار دهید و برش بزنید
  • زمانی که می خواهید لوله و رابط را به یکدیگر متصل کنید مطمئن شوید که لبه های لوله تیز و برنده نیستند
  • برای جلوگیری از هرگونه فشار اضافی روی رابط مطمئن شوید که لوله و رابط هم اندازه هستند
  • در هنگام نصب مطمئن شوید که لوله و رابط طوری به یکدیگر متصل شده اند که راه نفوذ هوا کاملا بسته شده است
  • توصیه می شود برای نصب لوله از یک نگهدارنده افقط و عمودی استفاده کنید
  • برای درزگیری تنها از محلول آب و سیمان استفاده کنید
  • لوله های آب گرم را در برابر هوا عایق بندی کنید
  • بعد از نصب، حتما تست هیدرولیکی فشار را انجام دهید تا از نبود هرگونه نشت و ترک خوردگی جلوگیری کنید
  • تست فشار را در زمان مناسب انجام دهید. قبل از انجام تست فشار لوله ها را هواگیری کنید
  • برای آب گرم از لوله های انعطافپذیر استفاده کنید
  • از لوله های رنگی برای جاهایی که لوله در معرض نور خورشید هستند استفاده کنید

 

 

نباید ها:

 

  • برای نگهداری لوله، از قلاب ها و میخ های فلزی استفاده نکنید که باعث وارد آمدن فشار به لوله شوند. از تسمه ها یا چوب هایی که لبه های تیز دارند و یا تسمه های سفت استفاده نکنید.
  • برای خم کردن لوله هرگز آن را در معرض شعله یا حرارت قرار ندهید
  • لوله ها نزدیک لبه ارتفاعات قرار ندهید. روی لوله راه نروید یا اشیاء سنگین را روی لوله نگذارید
  • برای اتصال لوله های PVC و رابط آنها دستگاه الکترو فیوژن استفاده نکنید
  • برای رقیق کردن چسب اتصال دهنده از تینر یا هر رقیق کننده دیگری استفاده نکنید
  • برای تست فشار از هوا یا هر گاز دیگری استفاده نکنید
  • برای اتصال لوله ها و اتصالات PVC از هرگونه مواد نفتی استفاده نکنید
  • لوله و اتصالات پی وی سی در موارد پنوماتیک کاربرد ندارند
  • از لوله و اتصالات پی وی سی برای آب گرم بیش از ۶۰ درجه استفاده نکنید
  • روی لوله های CPVC شیار یا رزوه ایجاد نکنید
  • برای مشاوره و خرید لوله های پی وی سی با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

  • صنوبر صنوبر

شرکت بسپار گستر حدادی تولید کننده انواع لوله های UPVC ( لوله های پی وی سی) از سایز ۲۰ الی ۳۱۵ میلیمتر ، لوله های برقی با قابلیت خم سرد ، تولید کننده لوله های ناودانی و هواکشی و مخابراتی و همچنین عضو انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی می باشد . تمامی محصولات این شرکت دارای نشان علامت استاندارد جمهوری اسلامی ایران می باشد . شرکت بسپار گستر حدادی در راسـتای سـیاست کلی خود مبنی برارائه بالاتریـن کیفیت لوله پی وی سی و افزایش رضایت مندی مشتریان تلاش کرده با بکارگیری مدیریت علمی و استراتژیک ، از بهترین مواد اولیه و ماشین آلات پیشرفته ، پرسنل متخصص و تحصیل کرده ، کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده لوله پی وی سی برق و بکارگیری سیـستم های مدرن کنتـرل کیفیت رضایت مشـتـریان را بدست آورد.

برخی از خدمات و افتخارات شرکت بسپار گستر حدادی

  • تولیدکننده لوله های U-PVC ( نسوز ) از سایز ۲۰ الی ۳۱۵ میلیمتر
  • تولید کننده لوله های برقی با قابلیت خم سرد
  • تولید کننده لوله های ناودانی و هواکشی و مخابراتی
  • عضو انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی
  • دارای گواهینامه استاندارد ملی ۹۱۱۹ ISIRI در تولید لوله و اتصالات سخت PVC دارنده گواهینامه نشان استاندارد اتحادیه اروپا CE
  • دارنده گواهینامه HSE MS استاندارد بین المللی ایمنی و محیط زیست
  • دارنده گواهینامه CRM در مدیریت ارتباط با مشتریان
  • دارنده گواهینامه GMP استاندارد بین المللی عملکرد خوب در تولید
  • دارنده گواهینامه ۹۰۰۱ ، ۲۰۱۵ ISO در مدیریت کیفیت
  • دارنده گواهینامه ISO 14001 ، ۲۰۱۵ در مدیریت محیط زیست
  • دارنده گواهینامه ISO 10002 ، ۲۰۱۴ در مدیریت سیستم شکایت مشتریان
  • آزمایشگاه با تایید سازمان ملی استاندارد
  • صنوبر صنوبر